Saturday, December 9, 2006

Ilmu Pengasih

Ilmu pengasih merupakan ilmu yang banyak terdapat pada kehidupan manusia terutama dialam melayu. Terdapat pelbagai ilmu pengasih samada yang hitam ataupun putih.

Ilmu pengasih hitam selalunya melibatkan pengunaan guna -guna dan juga selalunya melibatkan mahluk halus samaada jin atau syaitan serta pemujaan dan jampi serapah yang tidak dapat dipastikan punca dan maknanya.

Ilmu pengasih putih merupakan doa yang dipetik daripada ayat ayat alQuraan dan sentiasa dibacakan dan diamalkan setiap hari. Kemujaraban ilmu pengasih serta doa ini adalah merujuk kepada tahap iman dan taqwa seseorang.

Ilmu pengasih hitam selalunya gunakan untuk memuaskan nafsu syahwat sahaja iaitu untuk menjadikan samada lelaki atau wanita tergila - gila kepada pengamalnya bahkan ada yang boleh menyebabkan individu menyerahkan segala -galanya kepada pengamalnya terutama wanita akan mengikut saja apa jua kemahuan lelaki tersebut hatta kerumah lelaki berkenaan untuk menyerahkan bahannya !.

Ilmu yang tersohor adalah Ilmu Panah Arjuna. Jika betul ilmu ini diamalkan nescaya wanita akan datang menyerah diri kepadanya.

No comments: